13 Şubat 2014 Perşembe

Kek kalıbında illa kek mi pişmeli ?

Yaratıcı insanların hayranıyım. İlginç, kişiye özel, farklı sunumlarında. İnstagramda bir sürü cana yakın, güzel insan tanımaya başladım. Hepsi birbirinden tatlı. Onlardan biri olan Sena Yiğit'in paylaşımlarında gördüğüm bu şakacıktan kek gibi görünen böreği denemek istedim. Kendisine tekrar teşekkür ederim :)

Malzemeler:
1 demet ıspanak
Yarım kilo lor
4-5 adet yufka

Böreğin katları arasına dökmek için:
4-5 kaşık yoğurt
1 yumurta
Sıvı yağ


Ispanakları güzelce yıkayıp ince ince dilimledikten sonra tuzla ovarak ölmelerini sağlıyoruz. Sonra loru da katıp bir güzel karıştırıyoruz. Kek kalıbımızı güzelce yağlıyoruz. Özellikle boru kısmını unutmamaya dikkat ediyoruz :) Başka bir kapta yoğurt, yumurta sıvı yağ karışımını hazırlıyoruz.




Fotoğraftaki gibi yağladığımız kek kalıbına yufkayı iç kısmı oturacak şekilde yerleştirip boru kısmını yuvarlak şekilde kesiyoruz. Diğer yufkalardan bölerek kalıbın en alt kısmına (kalıptan çıktıktan sonra en üst kısım olacak) birkaç sıra daha yufka diziyoruz. Yoğurt, yumurta, sıvı yağ karışımını hafif gezdirip ıspanaklı lorlu içimizi yayıyoruz. Üzerine tekrar yufkalardan kopartarak birkaç kat geçiyoruz. Tekrar yoğurtlu karışım, tekrar ıspanaklı lorlu iç diye gidiyor :) Ben 4 yufkayı sığdırabildim. Kalıbım mı küçüktü bilemiyorum ama sizde göz kararı ayarlarsınız artık :)




Yufkaların kalıbın kenarına taşan kısımlarını en son bu şekilde böreğin üzerini örtmek için kullanıp kalan yoğurlu karışımdan tekrar döküyoruz. İlk kez denediğim için pişirme süresi konusunda biraz zorlandım. Kalıbın üzerinde kalan kısım (yani aslında böreğin en altı) hemen kızardı. Yanıp kapkara görünmesinden korkarak böreği çıkartıp baktığımda üst kısma gelecek tarafının altı kadar kızarmadığını gördüm ve tekrar borcama koyup yoğurtlu karışımdan dökerek 10-15 dakika daha pişirdim. 




Sonuç harika oldu görüldüğü üzere :) Hep aynı tarz sarılan, döşenen böreklerden sıkılmışım. Değişiklik iyidir iyi :) Siz de damak tadınıza göre içini daha çok ya da daha az koyarak kendi böreğinizi yaratabilirsiniz :) 
Buda dilimlenmiş hali.





Anlaşılır bir şekilde anlatabildiğimi umuyorum. Yinede belirsiz kalan yerler varsa  sorabilirsiniz :) 
Deneyenler olurda benimle paylaşırsa çok mutlu olurum.
Sevgiler.

7 yorum:

  1. hmmm ellerine sağlık canımmm :) en kısa zamanda denicem :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. mükemmel görünüyor canım :)

    YanıtlaSil
  3. Cok guzel gorunuyor ya eminim tadi da oyledir .Ellerine sağlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) güzeldi tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Çok güzel, değişik, nefis görünüyor daha ne olsun, sevgilerle sevgi...

    YanıtlaSil