15 May─▒s 2016 Pazar

Bebek isbeceren geliyooor ­čĹ­čĆ╗­čÄł




Temmuzda 3.y─▒l─▒m─▒z─▒ bitirecek olmak bir yandan zaman─▒n bu kadar h─▒zla ge├žti─čine ┼ča┼č─▒rmama sebep olurken bir yandan ise 30 olmadan anne olmak istedi─čim i├žin art─▒k ertelemenin bir anlam─▒ olmad─▒─č─▒ anlam─▒na geliyordu benim i├žin. Sonu├žta kimse size istedi─činiz her an anne olabilme garantisini veremiyor. Hele ┼ču zamanda duydu─čumuz olumsuz hikayeler ├žo─čunluktayken, evlili─čimizin olabilecek en do─čru insanla oldu─čuna bu kadar eminken, ilk g├╝nki gibi severken daha fazla ertelememeye karar verdik. Art─▒k bizim evde bebek kokmal─▒yd─▒. Eve erken gelmek i├žin sebeplerimiz hep ├žoktu ama yeni bir sebebimiz daha olmal─▒yd─▒. ─░┼čten gelen Musti'yi iki ki┼či kar┼č─▒lamal─▒yd─▒k.

─░steyerek, dua ederek, planlayarak bebek sahibi olduk. ┼×├╝k├╝rler olsun bizi ├žok bekletmedi.├ľnce beni uyutarak ba┼člad─▒. Normalde g├╝nd├╝z asla uyuyamayan biriyim. Pazar kahvalt─▒s─▒ndan sonra uyuya kalm─▒┼č─▒m kendim bile inanamad─▒m. D├╝zenli olarak erken uyur sabahlar─▒ erken kalkard─▒m ama ak┼čamlar─▒ 7'de hayat─▒m─▒n en tatl─▒ uykular─▒na dalmaya ba┼člad─▒m. ┼×├╝phelensekte o ├žift ├žizgiyi g├Ârene kadar emin olam─▒yor insan. Sonra gerekli kan tahlilleri falan derken ├ž─▒kt─▒k yeni bir maceraya. Milyonlarca insan aras─▒ndan, zaman─▒nda ayn─▒ ┼čehirde ya┼čam─▒┼č olmam─▒za ra─čmen denk gelmeyip y─▒llar sonra tan─▒┼č─▒p denk gelmi┼č olmam─▒za "mucize" demi┼čtik biz. Ama as─▒l mucize ┼čimdi ba┼člam─▒┼čt─▒. Acaba bizi neler bekliyordu?

Her anne aday─▒ gibi internette okumad─▒─č─▒m forum, bilimsel makale, izlemedi─čim video kalmad─▒. Ara┼čt─▒rmaktan ├žok zevk al─▒yordum.Hala daha ├Âyle :) ─░lk doktor randevumuzda p─▒t p─▒t atan minicik kalbini duyduk derinden. A─člar─▒m falan sanm─▒┼čt─▒m ama ┼čoktan san─▒r─▒m tepki veremedim. Nas─▒l olur insanin akl─▒ ger├žekten alm─▒yor. Hen├╝z susam tanesi kadarken kalbi atmaya ba┼čl─▒yor. Allah'─▒m yoktan var ediyor. ┼×├╝k├╝rler olsun. 

Annem hamileliklerinde hi├ž mide bulant─▒s─▒ ya┼čamam─▒┼č ve san─▒r─▒m bu konuda ona ├žekti─čim i├žin ├žok ┼čansl─▒y─▒m. Yaln─▒zca ara s─▒ra d├╝┼čen tansiyonum neredeyse her g├╝n d├╝┼č├╝yordu ilk haftalarda. O s─▒ralar tuzlu ayran en yak─▒n arkada┼č─▒md─▒. Yine ilk iki ay i┼čtah─▒m ├žok a├ž─▒ld─▒ ve s─▒k aral─▒klarla ufak ├Â─č├╝nler yemeye ba┼člad─▒m. Ne zaman 9. Haftaya geldim i┼čte o zaman tiksinmeler ba┼člad─▒ :( Tavu─ču normalde de pek sevmem ama et ve bal─▒k yiyememek hatta isimlerine bile tahamm├╝l edememek can─▒m─▒ ├žok s─▒k─▒yordu. Doktorum kendimi zorlalamamam gerekti─čini s├Âyledi de biraz rahatlad─▒m. Allahtan ceviz, badem ve her t├╝rl├╝ meyveyi severek yiyorum. K├Ây yumurtas─▒ ve yeni sa─č─▒lm─▒┼č inek s├╝t├╝ almadan olmaz tabi. Kendim mayalay─▒p bol bol ev yo─čurdu t├╝ketiyorum. S├╝t i├žmeyi k├╝├ž├╝kl├╝─č├╝mden beri sevmedim ondan bir lokma boyum var belkide :) ├çare olarak cici bebeli s├╝t yiyorum ak┼čamlar─▒. Can─▒m deli gibi domates, peynir ve zeytin ├žekiyor. Yemek olsa bile ekmek aras─▒ yiyesim geliyor. Birde hamur i┼či, makarna tarz─▒ hep tuzlu ┼čeyler :( Umar─▒m bu durum a┼č─▒r─▒ kilo almama sebep olmaz :( Kilo demi┼čken evdeki bask├╝le g├Âre 46 hastahanedekine g├Âre 47 kilo ile hamile kald─▒m. ─░lk trimesterde san─▒yorum 1-1,5 kg ald─▒m. Demek i┼čtah─▒m kapanmasayd─▒ daha fena olacakt─▒. Neyse her ┼čeyde bir hay─▒r var :) 


Al─▒┼čveri┼če gelince hen├╝z sadece bebek ├žoraplar─▒na gidiyor sadece elim. Cinsiyeti kesinle┼čmeden unisex e┼čyalar bile cazip gelmiyor. ├çin takvimi, b─▒├žak makas, tuz, rus takvimi ve daha nice bat─▒l testi uygulad─▒m tabiki :) ├çok e─členceliydi hepsi ama her biri ba┼čka ├ž─▒k─▒yor. Haftaya bu belirsizlikten kurtulaca─č─▒z in┼čallah o zaman iki reyon aras─▒nda kalmadan ├Âzg├╝rce al─▒┼čveri┼če ba┼člayaca─č─▒m. Tabi abartmadan :) 

Cinsiyetten sonra da bizi isim konusu ├žok oyalayacak belli ki. ┼×imdiden e┼čim bir erkek bir k─▒z isim favorisine sahip. Benimse i├žime hi├ž bir isim tam sinmiyor sanki. Ke┼čke ├žok ├Ânceden k─▒z─▒m─▒z olursa ┼ču o─člumuz olursa bu olsun ismi diye karar verseymi┼čiz diyorum. Son ana kadar karar verememek can─▒m─▒ s─▒kar ├ž├╝nk├╝. Ben do─čdu─čumda Bet├╝lm├╝┼č├╝m sonra B├╝┼čra ismi daha ├žok ho┼člar─▒na gitmi┼čte n├╝fusa gitmeden de─či┼čtirmi┼čler. ─░n┼čallah kaderi bana benzemez yavrumun :)

Yar─▒n 14 haftay─▒ bitiriyoruz. Art─▒k hafiften g├Âbe─čim belli oldu─ču i├žin hafta hafta foto─čraf ├žekimlerine ba┼člayaca─č─▒m. Haftal─▒k notlar─▒ zaten en ba┼č─▒ndan beri al─▒yorum. ─░kinci trimester en keyifli d├Ânemmi┼č bakal─▒m. Tiksinmelerim ge├žerse daha fazla tad─▒n─▒ ├ž─▒karaca─č─▒m hamileli─čimin. 
Bu arada hamilelerin duas─▒ kabul olurmu┼č "Bu yaz─▒y─▒ okuyan, anne olmak isteyen herkese tez zamanda ya┼čats─▒n Allah bu duygular─▒" diyor zaman ay─▒rd─▒─č─▒n─▒z i├žin te┼čekk├╝r ediyorum. Tabi sizde dualar─▒n─▒zda beni unutmay─▒n. 

Bir sonraki yaz─▒da g├Âr├╝┼čmek ├╝zere. 
Sevgiler :)

22 yorum:

  1. Allah nazardan saklas─▒n. ├çok severek takip ediyorum seni. Kar─▒ koca ├žok yak─▒┼č─▒yorsunuz. Eminim evinize dahada ne┼če hareket gelecek. Bende 2 ayl─▒k anneyim. Allah herkese bu duyguyu ya┼čats─▒n. Sana nacizane tavsiyem kesinlikle sonuna do─čru bol bol rezene i├žmen s├╝t yap─▒c─▒lar─▒ erken benimsemen. ─░nsan Bebek bak─▒m─▒n─▒ kesinlikle hallediyor. Ama en zor gelen emzirme oluyor. O y├╝zden en ├Ânemlisi o Allah kolayl─▒k versin. Her┼čey yolunda gitsin sa─čl─▒kla kuca─č─▒na al in┼čallah. ┼×imdiden sab─▒rs─▒zl─▒kla Bebek payla┼č─▒mlar─▒n─▒ bekliyorum. Bakal─▒m senden daha neler ├Â─črenece─čiz ­čĺÉ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ya ne g├╝zel siz kavu┼čmu┼čsunuz dar─▒s─▒ ba┼č─▒m─▒za sa─čl─▒kla :) Yorumunuz i├žin ├žooook te┼čekk├╝r ederim dikkate al─▒cam. ├ľ─črenece─čimiz ├žok ┼čey var birlikte :) Sevgiler

      Sil
  2. Busra bende yazdiklarini okudukca ayni seyleeri yasadigimizi farkettim instagramdan takip ediyordum seni��14+2 gunlugum bende yemenden tut alisveris isim konusuna kadar ayniyiz birtek baslangic kilolarimiz farkli bi 8 kilo kadarcik ben suanda 2.5 kilo ksdar aldim takipteyimm����sevgiler Allah yardimcimiz olsun

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Sa─čl─▒kla kavu┼čal─▒m in┼čallah :) Hepimizin yard─▒mc─▒s─▒ olsun.

      Sil
  3. ─░sminiz Bet├╝l olsaym─▒┼č ada┼č─▒m olacakm─▒ss─▒n─▒z g├╝zel anne aday─▒ :) Sa─čl─▒kla kuca─č─▒n─▒za al─▒rs─▒n─▒z in┼čallah

    Yan─▒tlaSil
  4. Baba ve anne olmak bu dnya da ya┼čayamad─▒─č─▒m ya da anlamlar─▒n─▒ ger├žekten kestiremedi─čin duygu karma┼čalar─▒n─▒ ya┼čamak demek... Rabbim bir o kadar korkuyu verip bir o kadar da sevgiyi y├╝kl├╝yor kalbine...in┼čallah sa─čl─▒kla g├╝zellikle zaman─▒ geldi─činde kuca─č─▒na almay─▒ nasip etsin b├╝┼črac─▒m­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Cok tesekkur ederim canim :) Ilk andan itibaren ona bisey olacak korkusu nasilda isliyor insanin icine. Allah korusun hepsini. Amin

      Sil
  5. Saglikla kucaginiza almak nasip olsun insallah­čśç Hep mutlu pozitif olmaniz dilegiyle:) paylasimlari slklastirin keyifle takip ediyorum­čĹŹ­čĆ╗

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Tesekkur ederim :) bundan sonra daha cok yazacagim insallah :)

      Sil
  6. Allah'─▒mm sa─čl─▒kla s─▒hhatle kuca─č─▒n─▒za al─▒p hay─▒rl─▒s─▒yla b├╝y├╝tmeyi nasip etsin in┼čallahh..�� Hep k─▒ymet bilsin hep k─▒ymeti bilinsin yavrunuzunn. ��Babyi┼čbeceren'le biirr ├Âm├╝r sa─čl─▒k,mutluluk,sevgi ve huzurla ya┼čamay─▒ nasip etsin ❤ Bu ├Âm├╝rl├╝k kutsal annelil mesle─činde size de sevgi dolu ba┼čar─▒lar diliyorum ��

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ne guzel dua bu cok tesekkur ederim :) Cook mutlu oldum.

      Sil
  7. Ya ma┼čallah sana g├╝zel y├╝rekli insan ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
  8. Ne g├╝zel yazm─▒┼č─▒n. Sonuna do─čru benim g├Âzler bi doldu ­čÖł☺️ Dualar─▒m─▒z hep seninle B├╝┼črac─▒m. Sa─čl─▒kla gelsin babyisbeceren in┼čallah ✨­čÖĆ✨ Sizin gibi bir ailesi olaca─č─▒ i├žin ├žok ┼čansl─▒ olacak minno┼č. Allah isteyen herkese de nasip etsin in┼čallah ☺️­čÖł­čśŹ­čÖĆ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Canim cok tesekkurler☺️ Dilimin dondugunce yazmaya calistim­čÖĆ­čĆ╝ Allah herkesin gonlune gore versin insallah­čÉú

      Sil
  9. Nas─▒l sevindim anlatamam resmen bir yak─▒n─▒m bir ablam hamile gibi hissettim. Allah sa─čl─▒k s─▒hatle kuca─č─▒na almay─▒ nasip etsin =) vee Amiiin =)

    Yan─▒tlaSil
  10. Benzer bir tan─▒┼čma hikayemiz bar bizde e┼čimle ayn─▒ ┼čehirde ya┼čanmam─▒za ra─čmen ba┼čka bir ┼čehirde tan─▒┼č─▒p kar┼č─▒lam─▒┼čt─▒k kader k─▒smet mucize�� Hamilelikteki o tatl─▒ uykular otururken bile uyudu─čumu bilirim tansiyonum benim de gel d├╝┼č├╝kt├╝ bu y├╝zden gece gece patates k─▒zartmas─▒ a┼čermi┼čli─čim var sa─čl─▒cakla gelsin kuca─č─▒n─▒za

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Bende bende hep kizartma hamur isi ­čÖł Sizin neyiniz oldu?

      Sil
  11. Ge├žen sene annemler yan komsum olacak gibi bir payla┼č─▒m yaomistin sana art─▒k anne olmal─▒s─▒n demi┼čtim ­čśŐ ├žok sevindim duyunca ben de ge├žen sene May─▒s sonu hamile kalm─▒┼čt─▒m ve bir ├Â─čretmen olarak do─čumu izni ┼čahane denk geldi bize s├╝priz olmas─▒na ra─čmen.seninki de ├Âyle olmu┼č ­čśŐ ├žok tatl─▒ g├╝zel bir anne olacaks─▒n eminim ├Âncelikle sa─čl─▒kl─▒ s─▒hhatli huzurlu mutlu bir bebek olur ins. Tebrikler ­čśŐ­čÖć­čĺÖ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ah mayis en dogru zaman­čÖł Ama bizimkide guzel bi zamana denk geldi sukur­čÖŐ Sizide tebrik ederim guzel dilekleriniz icin coook tesekkurler­čśś­čÖĆ­čĆ╝

      Sil