10 Eylül 2016 Cumartesi

Duru




Ah ne zor ömür boyu sesleneceğin, gerekirse uğruna canını vereceğin, sevdiğin adamla ikinizin parçası olan varlığa bir isim koymak. 
Musti "kız olursa ismini sen koy erkek olursa ben" dedikten bir gün sonra doktor 11+3 te %80 kız der demez tribe girdi ve inkara başladı. Birlikte isim bulmak tabi ki en güzeli ama bir türlü orta yolu bulamıyorduk. Nil dedi başka bir şey demedi uzun bir dönem :) Çok şeker bir isim evet ama benim içime sinmiyordu bür türlü :( Yanına başka isimler aradım durdum. Nil Arven, Nil Ada, Nil Minel falan ama ı ıh yok olmuyordu. Zaten soyadımız evlere şenlik ve uzun. İki isim fikrinden vazgeçtim. Mısra ismini teklif ettim bizimkine yanaşmadı. İpek, Duru, Ada, Minel, Nil konuşmalarda en çok geçen isimlerdi.
Öncelikli isteğim yakın çevremizdeki bir isim olmamasıydı. Aklıma sadece benim kızım gelsin istiyordum. Nil deyince elimde değil Nil Karaibrahimgil geliyor aklıma. Kendisini çok severim kızımın ismi olarak düşünemiyordum ve onu Musti'ye unutturmam gerekiyordu. Duru ismini de o önermişti. Üzerinde pek düşünmemiştim ama akrabalarımızda yoktu, arkadaşlarımızda ve öğrencilerimde de. Anlamı güzeldi, Duru ne demek? demeyecekti kimse. Kısaydı, temizliği, saflığı, durgunluğu, güzelliği anımsatıyordu bana. Söylemesi kolaydı. Diğer isimlere göre daha fazla içim ısındı. Musti'de bu teklifi ikiletmedi zaten.
Şimdilerde malum her şeye ağlıyorum. İlk hareketlerini hissettiğim haftalarda evde tek başımayken Duru annecim nasılsın? diye seslendim. Başladı mı bizim kıpırdak vurmaya. 15 dakika falan ağlamışımdır. Resmen duyuyor, tepki veriyor içimdeki minik insan diye. Bir akşamda bu çocuk sıkışıyor içime sığmıyor çok rahatsız bence diye uzun bir süre ağladım :) Aslında daha komik şeylere de ağladım ama neyse konuyu dağıtmayayım :) Nasıl kusursuz bir işleyiş, nasıl bir mucize bu? Allah'ım ne kadar büyüksün. Ne kadar şükretsek az gerçekten.
Dilerim bu yazıyı okuyan ve anne olmak isteyen herkese nasip olur yaşadıklarım. Ben ve benim gibi hamişlerde sağlıkla kavuşur/uz inşallah bebeklerimize. Okuduğunuz için teşekkürler. 
Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder